70 YILLIK MEKANDAN 70 ÇUVAL YOSUN PROJESİ ¿ (SIFIR ATIK SIFIR YOSUN)

İşletmemiz Amasra küçük liman koyunda SIFIR YOSUN PROJESİ ¿ ‘ni faaliyete geçirmiştir.Faaliyet koyun en eski balıkçısı olmamızın ayrıcalığından sadece çakıl taşları üzerinde masa atabilmemiz nedeniyle işletmemiz tarafından sağlanmıştır.Diğer mekanlar demir profil,ahşap iskele beton yapı kullandığından yosunlara maruz kalmamıştır.Tabiiki yetkili merciiler adalet gözeterek sorunları çözdüğünden biz bunu problem haline getirmedik.Aynı zamanda ailenin en büyüğü herzaman işin cefasını çekmelidir ki küçükler sefa sürebilsin.

İşletme sahiplerimizin ve çalışanlarımızın katıldığı etkinliğe yosun temizlemede profesyonel gönüllü dalgıçlarda eşlik etmiştir. Yaklaşık olarak 2 saat süren temizliğin ardından denizin dibinden çıkartılan yosunlar şaşkınlık yarattı.Daha önce yetkilimiz Mete Ayyıldız’ın projelerinde yeralan ve Karabük kültür  koruma kuruluna sunduğu fakat kurul üyelerini ikna edemediği ‘’Amasra tarihi kullanarak korunmalı‘’ isimli çalışmasındanda anlaşılacağı üzere küçük limanın 70 yıldır gönüllü temizlikçisi olduğumuzdan denizden araba lastiği,pet şişe,elektrikli süpürge hortumu içki şişeleri çıkmaması koordinasyonlu temizliği izleyen çevredeki insanları hayrete düşürdü.Bununla birlikte Amasra tarihinin en önemli yapı taşlarından olan  işletmemizin sadece 200 metre uzaklığında bulunan ‘’Direkli kaya’’ daki atıklar kale surlarındaki otlar ve bakımsız alanlar Mete Ayyıldız’ın projesinde ne kadar haklı olduğunun göstergesidir.

Etkinliğe İşletme sahiplerimizin yanı sıra 50 çalışanımız,profesyonel yosun temizleyici dalgıçlarımız,Çakıl düzenlemekte etkin rol oynayan peyzaj mimarlarımız  çevredeki halk eşlik etmiştir.Çakıllı alanı düzeltmek için peyzaj mimarlarımız Amasra küçük liman koyunun 1.derecede arkeolojik sit alanı olduğu için tamamıyla beden güçlerini kullanmıştır.Ekteki fotoğraflardan anlaşılacağı üzere  Amasra belediyesi tarafından koyun karşı tarafında yani arkeolojik sit alanında çalıştırılan kepçe aracından peyzaj mimarlarımız sorumlu değildir.Çünkü o bölgede yapılan çalışmaya Karabük kültür varlıklarını koruma kurulu kızmaktadır fakat Amasra belediyesine bu tür eylemler serbesttir.Peyzaj mimarlarımızın o kadar söylemesine rağmen Amasra belediyesi imar ve fen işleri tutumlarınından vazgeçmemiştir.

Biz Mustafa Amcanın Yeri olarak rahmetlinin adını yaşatmak için Allah bize ömür verdiği sürece var gücümüzle çalışıp memleketimize hayırlı evlatlar olmaya çalışacağız.Bizim azimli çalışmamız belli ki birilerini rahatsız etmiş karşımıza engel ve setler çıkarılmaktadır.Biz iskele yapalım demiyoruz Amasra yapsın diyoruz.Amasra yapmayacaksa Türkiyede ege akdeniz dahil kimse yapmasın diyoruz.Adalet mülkün temelidir.Biz bugün sıfır yosun projesine imza attık yarın başka bir projeyle karşınıza çıkabiliriz.Dedemiz paçaları sıvalı rahmetli oldu.Bizim kanımızda isçilik emekçilik var.Yaptığımız işten allaha şükür utanmadık her departmanda işimize sahip çıktık.Bugün iskele olmaz çakıl olur.Yarın belki çakılda olmaz ama durduramazsınız.Müşteri siz ona layık oluyorsanız sizi dağ başında bulur merak etmeyin. Biz bu iskeleleri kurmasak ne olacak biz ne kaybedeceğiz.Paramı şanmı şöhretmi öyle olacağını düşünmüyorum.Pekala Amasra ne kaybedecek sizce Amasra’ya müzeyi görmek için kaç defa geliyor bu insanlar veya kaleniz çok güzel miş tekrar görmeye geldik diyen kaç müşteri var.Yada deniziniz tertemiz kumsallarınızdan kalite akıyor heryer otopark alanı aracımızı park ederken hiç sorun yaşamadık diyen kaç kişi hatırlıyorsunuz.Ama biz görüyoruz  aracımı Ttk Alanına bırakıp o kadar yolu sırtımda valizle geldim diyen kaç müşteri tanıyorum sizin haberiniz yok.Ankaradan sadece sizin balığınızı ve salatanızı yemek için geldim diyen binlerce insan tanıyorum sizin haberiniz yok.Buraya balık yemek için gelen kişilerin öğlen pide veya benzeri yiyecekler yediğini marketten alışveriş yaptığını otelinde kaldığını barında eğlendiğini çekicilerden alışveriş yaptığını kısacası Amasra ekonomisine katkı sağladığını biliyorum sizin haberiniz yok.Bu nedenle sorun memleket meselesidir.İdareciye de eşit muamele yapmak yaraşır.Hak herşeyin üzerindedir,sert rüzgarlar onu deviremez…